Hjelp + Grønnsaker
Jeg føler meg litt delt ang viktigheten av grønnsaker..
Jeg starta hele min prosess med boka "spis deg sukkerfri", hvor det sto svært mye fornuftig. Men det sto og at grønnsaker ikke var så viktig, at man fikk i seg de enzymer og vitaminer man trengte fra fett og proteiner (rett meg om jeg tar feil, men jeg mener det var sammenligna med eskimoene, som ikke har tilgang på grønnsaker, og at de hadde det helt fint). Så leste jeg på skaldemanns side, hvor det sto "Lägger du till rimliga mängder grönsaker som växer ovan jord, samt avocado, nötter, oliver etc så försämrar du dieten, men den blir lättare att leva med. De flesta går ner bra i vikt ändå". Altså, dropp grønnsakene for et enda bedre resultat..
Jeg er ikke noe flink med grønnsaker
Det er jo brokkoli og blomkål som virker som å være det helt store blant ketolyserne, men personlig er det ingen favoritt..
Så spørsmålet er egentlig: Hvor viktig er grønnsakene, og MÅ det være brokkoli og blomkål? Kan man ikke bare spise mer fett og proteiner, og så heller slenge på litt grønt her og der?
Legger ved en vanlig dag, så får dere vurdere:
frokost: 2-3 stekte egg/eggerøre (2 egg + fløte), bacon (2-4 strimler, ofte mer), vitaminpiller, sanasol (denne nylig innført, for sanasol er gode greier)
4 dl vann
lunsj (en av 4)
1) Salat (grønn salat, spinatblader, agurk, tomat, nøtter, gresskarfrø) med kylling/skinke/ost/olje
2) stekt kylling/fisk med agurk/tomat og rømme
3) Cottage cheese og bacon
4) omelett
middag:
Kylling/fisk med agurk/grønn salat og rømme/fløtesaus
Kvelds:
Sjeldent, men i såfall et par baconstrimler, osteskiver e.l sammen med medisinen
I tillegg drikker jeg 4 dl te mellom frokost og lunsj, ca 7 dl vann mellom lunsj og middag, 4 dl vann til middag og 4-6 dl vann etter middag...
Og det meste av baconet mitt er rått (røkt altså, men ikke stekt)
Har en wii som jeg leker med 1-2 timer hver kveld (wii fit)
Jeg har holdt på i 5 uker, veiedag på lørdag sa 90.4, men vekta gjorde et kjempehopp på søndag til 92.2, og er der fremdeles.. Måler cm på de fleste steder på kroppen, og det har minket litt, men ikke så mye..
Fra august 07-desember 07 gikk jeg ned 18 kg, på en lavkarbo/lavfett/ekstrem trening-variant, som i grunn var en svært ubehagelig måte å gjøre det på:s Konstant sulten, og irritert, vil ikke tilbake til det, selv om det fungerte...

|