Vis enkelt innlegg
Gammel 19-05-04, 18:58   #5
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Hovedretten:

Denne er er bearbeidet versjon av "Donalds Awsome Chicken" - fra mitt canadiske/amerikanske forum-hjem. Passer muligens bedre på vedvarene:

6 porsjoner

6 kyllingbryst
200 gram skivet sopp +/-
125 gram baconbiter
1 bukett brokkoli (ca. 250 gram)
1 gul løk i skiver
4 stilker selleri
2.5 dl kremfløte
2.5 dl Hellmans majones (de norske pakkene tåler ikke varmen)
1 pk revet modnet cheddar ost
nykvernet sort pepper
2 fedd hvitløk
smør
olivenolje

Forvarm oven til 175 C
Brun kyllingbrystene i stekepanne i en blanding av smør og olje. Skjær i strimler eller store terningern og legg i ildfast form.
Del brokkolibukettten i små buketter og legg dem mellom kyllingstykkene.

Stek baconbitene, - legg til side

Ta litt mer smør i panna, legg i løken, selleri og sopp, når løken er blank blandes baconet oppi igjen, sett til side

Miks majones, kremfløte , hakket hvitløk og kvernet pepper + osten i en bolle.

Legg løk, selleri, sopp og bacon miksen over kylling/brokkoli. Hell majones, kremfløte, ost blandingen jevnt over det hele.

Dekk formen så tett som mulig med alu-folie og sett i ovnen på 175C i ca. 40 minutter.

la det stå 5-10 min før servering og server med frisk blandet grønn salat til.

Total: 4355 Fat:393 3537 81% Sat:147 1323 30% Poly:103 927 21% Mono:122 1098 25%Carbs:53 152 3% Fiber:15 0 0%Protein:168 672 15%Alcohol:0 0 0%
Dvs. 38 net karber / 6.34 pr porsjon, 4355 kalorier / 726 pr porsjon

Fett & godt !!