Vis enkelt innlegg
Gammel 25-02-09, 23:56   #1
Sisla
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 28
Sisla er på en erverdig vei

Er det likegyldig hvor karboene kommer fra?

Jeg trodde i starten at poenget med Ketolyse var å spise minst mulig karbo. Etter hvert som jeg har lest så har jeg forstått at jeg bør holde meg rundt 15 for ikke å gå i sparepluss - at jeg ikke vil gå ned mer/fortere om jeg ligger på 7 for eksempel.

Ketostixen min viser rosa, altså midt på treet, det betyr at jeg er i ketose hvis jeg har forstått det rett. Betyr det at det er greit at jeg kanskje i denne perioden ikke har ligget på mer enn 10 karbo? (jeg er faktisk litt usikker)

Jeg er ikke helt sikker på om jeg har regnet riktig når det kommer til matvarer og karbo - det er litt problematisk syns jeg når jeg lager middag, regner ut - også får jeg mat til overs som jeg tar med meg på jobb neste dag. Vet ikke helt hvordan jeg skal fordele karbioene da. Men det kommer vel. Uansett så kan det se ut som at det går greit for meg å holde nede karboinntaket, jeg føler meg mett og er ikke så opptatt av mat - hopper over frokost, spiser ikke kvelds ... jeg tror muligens utfordringen min blir å få i meg nok karbo.

Så til spørsmålet mitt. Hvis svaret deres er at jeg bør ligge på 10-15 karbo pr. dag, er det likegyldig hvilke kilder jeg fyller på med? Om karboene kommer fra nøtter, en bit banan, grønnsaker eller annet?

Sisla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat