Vis enkelt innlegg
Gammel 26-02-09, 15:11   #13
caz
Medlem

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
caz er ny på veien

Sv: Kan noen forklare meg hvorfro jeg ikke gikk opp i helgen?

Opprinnelig lagt inn av Kristina S, her.

Jeg skjønte ikke så mye av det utdraget, kunne du tenke deg å forklare?

Beste ville vel være å kjempe seg igjennom hele Men at jeg tenker det kanskje kan være en grunn er kort fortalt at jeg er veldig imponert over disse fitness-folkene. De har en stål-kontroll over vekta, og slanker vekk underhudsfett foran konkurranser. De kaller den perioden for deffing, så mens de vil opp i muskelmasse så bulker de. Siden dette miljøet er såpass stort så er det og en del forskning og annet på hva som hjelper. For mange av dem er det snakk om en "spisedag" i uka, hvor de spiser mer karbohydrater. Artikkelen snakker da om hvorfor, og hvorfor det er vanskeligere for kvinner å gå ned enn menn.

Det som sies er kort fortalt at et stoff som heter leptin blir det mindre av når man slanker seg, og at dette er nødvendig for at kroppen skal gi fra seg fett. Dermed sier de at ved å spise mer karbohydrater en dag i uka, vil kroppen heve nivåene av leptin, slik at kroppen igjen vil gi fra seg fett.

At jeg blir litt opphengt i dette har veldig med platåene vi alle opplever (og som jeg er inne i nå). Samtidig så tenker jeg, at med alt fettet på kroppen min ville det ikke være mulig at det ikke skulle være nok tilgjengelig men er likevel litt fristet til å prøve.. Samtidig som jeg tenker neeei, vil ikke ut av ketose...

caz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins-for livet ;-) Svar med sitat