Sv: Hva savner du i kostholdet ditt?
Opprinnelig lagt inn av balloon, her.
Skjønner ikke dere som sier dere ikke savner noe særlig, og at det finns erstatninger for alt!!
Fins det erstatninger for APPELSINER når du er på skitur? RISGRØT på lørdager? BIOLA og MÜSLI til frokost?
Nei, jeg holder ut de ukene jeg klarer, så er det tilbake til virkeligheten! 
Hvis man kun ser på dette som en quick fix, og går tilbake til å leve som man gjorde før kuren så snart man er ferdig, så bør man nok ikke kaste bort mer tid og penger på det. Det var jo den såkalte virkelige verden som bragte en dithen at en kur var nødvendig... Hvertfall for min del... Jeg kommer aldri til å gå tilbake til et såkallt "vanlig" kosthold. Dette er min virkelighet, i større og mindre grad.
Appelsiner spiser jeg veldig lite av, men fyser jeg på det, så hiver jeg noen skiver i en mugge vann og lar det stå en times tid. Risgrøt tåler jeg ikke, fordi det har for mye karbohydrater, dermed er det helt uaktuellt å tenke tanken engang. På samme måte som de laktoseintollerante må unngå sånt, må jeg også det, og det må man bare leve med. Og biola og musli... Jeg lager "youghurt" av rømme, litt fløte, litt søtning, vaniljedråper og bringebær. Oppi den putter jeg hakkede nøtter og soyaflokker. Smaker musli det hvertfall. Rømmen kan sikkert byttes med biola naturell, så blir det bringebærbiola 
Jeg bare tar disse eksemplene for å vise at man trenger ikke se svart hvitt på ting. Det handler om å endre tankesett, og det handler om å ville og ikke minst tørre å tenke, være og handle annerledes enn man har gjort så langt. 
Sist redigert av Carisma : 26-02-09 kl 20:29.
|