Vis enkelt innlegg
Gammel 01-03-09, 10:52   #6
nissemor
Medlem

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Østlandet
nissemor er på en erverdig vei

Sv: Hva smaker godt?

Opprinnelig lagt inn av rIa, her.

Skal starte på dietten når jeg blir frisk, men mister litt motivasjonen når jeg ser det er så mye folk syns smaker ekkelt. Så da lurer jeg på om det er noe som smaker godt i det hele tatt og i så fall hva? Sjokoladebaren er det eneste jeg har smakt på som jeg har likt. Sjokolade frokost blandingen smakte ikke noe godt og sjokoladebaren med vanilje og karamell var heller ikke det beste jeg har smakt. Soyanøttene var regelrett vemmelige. Dette er det eneste jeg har smakt til nå og gruer meg til å starte! Så da spør jeg DEG, hva LIKER du?

Hei
Var nok veldig opphengt i hva jeg kunne spise og ikke til å begynne med, og det stjal mye energi. Jeg har kommet frem til to typer supper som går greit å få i seg, brokkoli og potet. Av omelettene liker jeg best den med ost, dvs for det meste lager jeg omelett av 2 egg-det smaker best. Får å få bort noe av "pulver"smaken i ferdig omeletten, tar jeg i kruspersille, fersk dill, purre, løk. Til frokost veksler jeg med pannekake og cappuchino, med en kopp kaffe til. Har skeia ut med blåbær(uten sukker) på pannekaka innimellom, godt med annen smak.
Spiser en bar om dagen, og velger en med sjokolade fordi den har en helt vanlig kjent smak, heller ikke for søt synes jeg.
Startet med fase 2 nå, og har da ett måltid med grønnsaker og kylling/fisk/kjøtt.
Føler meg mest sulten først på dagen, og har da bestandig med meg en boks med grønnsaker på jobb: agurk, blomkål, sukkererter, tomater. Gjør det helt enkelt, kutter i biter og hiver det i en matboks, travelt om mårran vettu.
Ja, slik har jeg valgt å komme igjennom dietten på, og det har fungert for meg. Noen utskeielser har det vært, men det har heller vært som krydder i tilværelsen, og neste dag har alltid vært på`n igjen.