Vis enkelt innlegg
Gammel 02-03-09, 10:16   #15
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Det verste man kan spise?!

Opprinnelig lagt inn av scartz, her.

Tror ikke pizza er det værste, er jo bare bunnen som er usunn..! Og i pizzabunner fra pizzasjapper er det ikke så mye sukker. Hvor jeg jobber er det mindre enn 10 g sukker per bunn. Dvs at det er hvetemelet som er problemet.. Jeg ville trodd at chips var det værste, altså noe som inneholder mye usunt fett, samt mye karbs.

Pizza er en god blanding av det værste desverre... Det fine melet i bunnen får blodsukkeret rett i taket, fettet i osten (og evt andre ingredienser) lagres da rett på sidebeina. Husk at det ikke alltid er karbene i seg selv, men beskjedene den gir resten av kroppen om hvordan den skal behandle andre ting som er minst like ille.
I tillegg mistenker jeg at endel av osten er av typen "raspet/revet" altså ikke ordenlig ost, men jukseost av usunne fettyper. Som om ikke det er nok, så innholder ofte pizzasaus endel sukker.
Hilsen ei som også gikk på en pizzasmell på lørdag!