Vis enkelt innlegg
Gammel 02-03-09, 12:44   #17
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Det verste man kan spise?!

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Pizza er en god blanding av det værste desverre... Det fine melet i bunnen får blodsukkeret rett i taket, fettet i osten (og evt andre ingredienser) lagres da rett på sidebeina. Husk at det ikke alltid er karbene i seg selv, men beskjedene den gir resten av kroppen om hvordan den skal behandle andre ting som er minst like ille.
I tillegg mistenker jeg at endel av osten er av typen "raspet/revet" altså ikke ordenlig ost, men jukseost av usunne fettyper. Som om ikke det er nok, så innholder ofte pizzasaus endel sukker.
Hilsen ei som også gikk på en pizzasmell på lørdag!

Der hvor jeg jobber kutter vi osten selv, som består av norvegia og mozerella. Jeg ville nå trodd at pizzabakern og dolly også bruker skikkelig ost (jeg vet de mottar ferdig oppskåret ost, så sjansen for at det er jukseost er jo der, men jeg tviler sterkt på det.. det har jo litt med smaken å gjøre også.) Når det kommer til sausen så er det godt under 10 g sukker pr pizza der også, garantert myyye mindre! Men jeg kan bare snakke fra erfaring fra der jeg jobber Men smaken vårs er ganske lik pizzabakern sin...

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat