Sv: Hva nå? Overgang til annen lavkarbofilosofi?
Opprinnelig lagt inn av wollafruen, her.
...For å eksperimentere litt har jeg økt karbomengden til ca 50-60 g, og vekta har minsket fortere denne uka enn de foregående.
Hvorfor gå ut av ketose og øke til 50 g pr dag spør du kanskje?.. Jeg har en følelse av at for kroppen min, med den vekten jeg har pr i dag, og med ca 9 kg igjen til målet (mulig det ikke er så mye jeg skal ned heller, jeg vet ikke helt hva matchvekta mi er...lenge siden jeg har vært under 70 kg..) jobber mer imot meg enn med meg på ketolyse. Jeg er 172 cm høy, så sååå overvektig er jeg ikke.
Men jeg synes det er mye enklere med høyfett, lavkarbo-kosthold, og ønsker ikke å gå over til noe Grete Roede kost...det føles helt feil!!! Hva er alternativene? Fedon? (men ser for meg at jeg må passe på fettet her og..?) Fedon er greit nok når jeg er der jeg vil være, men jeg har jo fortsatt noen kg igjen.
Hva spiser du ekstra for å dytte deg opp mot 50g? Klarer vel ikke å få alt det fra ekstra grønnsaker? Jeg vurderer også å trappe sakte men sikkert opp litt, for siden jeg ikke blir kvitt mer fett på ketolyse lengre, så må jeg gjøre noe...men er i villrede fordi jeg ikke vil over på Fedon - blir for innviklet å holde rede på synes jeg. Så om du har noen tips til gode karbokilder som kan gi meg 30-40g ekstra pr dag så tas disse imot med takk!