Tråd: Alkohol igjen
Vis enkelt innlegg
Gammel 01-04-05, 20:41   #14
Karin
Seniormedlem

Karin sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 69
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Champagne ER dyrt. Veldig dyrt! Hvis den heter champagne, altså. Det har jeg ikke drukket mange gangene i mitt liv, nei. Men bevares så godt det er.
Derimot fins det mange musserende viner som er laget etter champagnemetoden, men som ikke har lov å kalle seg for champagne fordi de ikke er laget i Champagne-distriktet i Frankrike. Det fins noen greie spanske som ikke er for dyre, men aner ikke hvor mye karber de har. Sikkert omtrent like mye. Tørr hvitvin må være greit nok, tenker jeg.

Derimot har jeg prøvd meg litt på rosevin noen ganger nå. Det er faktisk veldig godt, syns jeg. Har aldri drukket noe særlig av det før. Fikk sansen for det da jeg satt på en fortauskafe i Barcelona og drakk rosevin midt på en januarformiddag for tre år siden, men har ikke brukt det noe etterpå før nå i det siste. Kjøper tørre typer av dem også. Er det noen som vet hvor mange karber det er i det? Jeg har tenkt meg at det sikkert ligger et sted mellom hvit- og rødvin.

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat