Vis enkelt innlegg
Gammel 03-03-09, 20:36   #5
Zincite
Seniormedlem

Zincite sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Et til VELDIG nybegynnerspørsmål

Opprinnelig lagt inn av Susanne, her.

Jeg har et spørsmål ang dette jeg også.
Jeg leser jo at man ikke må spise fett og karbo samtidig, så hvis man ikke er i ketose, men velger å spise litt sunne karbo, så må man altså spise magert og ikke fettholdig? Men gjelder denne regelen for hvert måltid? Er det f.eks greit å spise en middag på fett og proteiner, og kanskje en frokost med grovskive og magert pålegg? Eller må man være konsekvens og enten velge ketose der man skal spise fett, eller "fedonish" der man spiser magert til hvert måltid, litt proteiner og sunne karbo (litt grovt brød, og grønnsaker uten å tenke på om de vokser over el under jorden)?

Skjønte dere spørsmålet?
Hehe..

Klem fra nybegynner

Mange meninger ute og går i forhold til det.
Sannsynligvis fordi vi også har forskjellige kropper med forskjellig følsomhet for bl.a karbohydrater.
Selv mener jeg animalsk fett er sunt. Om du spiser godt med det vil det begrense seg med hvor mye mer du har lyst på. Det er også viktig å få i seg en del proteiner!
Selv ville jeg heller tatt en brødskive og høvlet både smør og ost i tykke skiver over. Eller hatt masse egg, eller masse rekesalat eller noe slikt på.
Kroppen min har nå tålt noen utskeielser med karber innimellom - i forhold til vekta. Merker det derimot på magen....
Skaldeman sier at om du spiser fettet først så tåler du bedre eventuelle karber etterpå.

Langt svar, kanskje ikke det du spurte om en gang
Det jeg prøver si er at det er litt individuelt, men at jeg mener du ikke skal være redd for naturlig fett!!

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat