Sv: Er det flere vegetarianere her?
quorn kjøper jeg på ica, (ica stor eller supermarked eller hva de nå kaller det, ikke den ica nær)
synes ikke de bitene er så gode, men den som minner om kjøttdeig er veldig god! men inneholder 4 kbh pr 100 g, mot tofu som har halvparten!
har servert quorn til kjøttetere som har liket det, også!
vanligvis spiser jeg mue fullkorn og bønner/linser, men ikke på ketolyse! så det blir mye fisk og tofu!
dette med genmodifisert mat må man bare stole blindt på produsentene, mye har jo klart å snike seg inn i menneskematen alikevell!
kjøper tofuen min på sultan på grunerløkka, for den er 3 ganger så billig som den i helsekosten! men blue dragon har også en variant som heter silk tofu, men jeg liker ikke den konsistensen (er som silke, ja..) får bare håpe det er skikkelig soya, og ikke gmo de bruker..!
men mitt allerbeste råd, er vell å beholde fisk i kostholdet, så safer man med tanke på proteiner. vanskelig å få fullverdige proteiner gjennom bare grønt og itillegg lavkarbo (husk at bønner i seg selv ikke er fullverdig, bortsett fra soya) bønner + fullkorn og litt ost/egg blir fullverdig, men da må det være i samme måltid.
spiser man mye fisk, trenger man ikke stresse med proteinene!
eller karbene! 
|