Vis enkelt innlegg
Gammel 03-04-05, 10:18   #3
Alfie
Seniormedlem

Alfie sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Byen ved Ælva
Alder: 66
Alfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastisk

Neimen stakkars deg, da - det der er helt fryktelig.
Når jeg blir liggende å tenke og høre på min egen pust og komme helt ut av rytme og bli helt fortvila, står jeg som regel opp en stund. Eller jeg prøver å finne meg et tema og holde meg strengt til det inni hodet mitt, gjerne noe som har med systemer å gjøre. Minst én forfatter for hver bokstav i alfabetet, minst et dyr, minst en musiker osv. Det gjør som regel susen. Underveis kommer det gjerne en masse assosiasjoner som "åja, det var den boka der" eller "nei, det var ikke den konserten" osv. og når de tankerekkene der først kommer, da er det ikke lenge før Ole Lukkøye er på plass heller.
Noe varmt å drikke rett før sengetid er heller ikke å forakte. Men jeg tror faktisk at det lureste trikset er å forsøke å styre tankene og tvinge seg til å konsentrere på noe helt unyttig og ufarlig. Og det er litt treningssak.
Håper du får dreis på søvnen din, jente - jeg regner med at du absolutt har behov for å være uthvilt for tiden.