Vis enkelt innlegg
Gammel 03-04-05, 12:34   #7
Muskat
Seniormedlem

Muskat sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Uren Luren Himmelturen
Muskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastisk

Jeg ble ikke kvitt svimmelheten mens jeg levde på den mer drastiske lavkarbodietten til Atkins. Løsningen for meg ble en diett som tillot mer karbohydrater, men karber med lav glykemisk indeks. Det betyr at de ikke gir de samme blodsukkerhoppene som for eksempel lyst brød gir. Det viktigste som skilte min fase 1 diett på Montignac fra hvordan jeg spiste når jeg fulgte Atkins-dietten, var at jeg byttet til firkorn til frokost. Uten sukker, med melk og ofte med frosne eller friske bær.

Dermed fikk jeg blodsukkeret opp om morgenen, samtidig som det holdt seg jevnt høyt lenge. Med kjøtt, fisk og grønnsaker resten av dagen gikk dette veldig bra for meg. Det er slett ikke sikkert at du reagerer som meg, men hvis du er usikker på hvordan du skal innføre riktige karber i kostholdet for å se hva som skjer med svimmelheten og vekta, så er dette en god måte å gjøre det på. Du har oversikt over hva som er i blandingen, og det er liten sjanse for å legge på deg igjen av så grove korn.

Muskat

Muskat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Montignac Svar med sitat