Vis enkelt innlegg
Gammel 08-03-09, 16:05   #39
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Diabetes 2-ketolysekur- kolesterol

Jeg kan da helt til slutt fortelle litt om hvorfor dette opptar meg litt i overkant mye.

Min kone har slitt med fibromyalgi/kronisk muskelsmertesyndrom i årevis. Til tider har hun vært sengeliggende, og tilnærmet fullstendig invalidisert med ekstreme muskelsmerter, søvnløshet, slapphet, hukommelsestap, migrene og skjelving.

Jeg trodde ikke mine egne øyne når hun kom hjem fra en kontroll hos fastlegen med resept på Simvastatin. De vanligste bivirkningene av statiner er muskelsmerter, søvnløshet og hodepine... Enkelte preparater har til og med blitt trukket fra markedet på grunn av høy dødelighet. Snakk om bakholdsangrep! Her har han har sendt henne til rehabilitering på Kysthospitalet og Friskvernklinikken i flere omganger, og så presterer han å gi henne denne giften mot noe som det ikke finnes fnugg av bevis for at er en risikofaktor, og som har bivirkninger som går direkte på hennes plager.

Så jeg kjenner meg bare så alt for godt igjen i det du opplevde hos legen. Men som sagt - oppsøk en spesialist som virkelig kan dette. De er forhåpentligvis mer oppdaterte.

Lykke til

  Svar med sitat