Vis enkelt innlegg
Gammel 09-03-09, 13:53   #8
Impulsiw
Seniormedlem

Impulsiw sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 58
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Sv: Dere som tar Metformin

Opprinnelig lagt inn av Vibeke40, her.

Siden det er ok å ta Metformin når man er gravid - som jeg er nå - så kan det jo umulig være en farlig medisin..... Personlig kaller jeg den for lykkepillen....

Dette stod i felleskatalogen:

Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Ukjent. Dyreforsøk indikerer ingen skadelige effekter på graviditet, embryonal eller føtal utvikling, fødsel eller postnatal utvikling. Ved planlegging av graviditet og under graviditet, bør diabetes ikke behandles med metformin. For å redusere risikoen for føtale misdannelser grunnet unormale blodsukkernivåer, bør insulin brukes for å opprettholde tilnærmet normale blodsukkernivåer. Overgang i morsmelk: Ukjent. Metformin utskilles i morsmelk hos ammende rotter. Enten bør metforminbehandling eller amming avsluttes, avhengig av hvor viktig behandlingen er for moren.

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat