Vis enkelt innlegg
Gammel 10-03-09, 13:59   #3
Fast-i-fisken
Medlem

Medlem siden: May 2006
Hvor: Vestfold
Alder: 56
Fast-i-fisken er ny på veien

Sv: Hvorfor så annerledes reaksjon i runde 2?

Jeg gikk også ned ca 12-13 kg for et par år siden.
Følte meg pigg og rask. Alt gikk som smurt.
Jeg holdt kg borte intill jeg fikk en stillesittende jobb. Da snek en del av dem seg på igjen. Så derfor kom jeg igang igjen.
Denne gangen føler jeg ikke helt at jeg er like pigg. Trenger like mye søvn som før. Tyngre i beina denne gangen enn sist. Men ellers i fin form. Har begynt å trene og merker at jeg har kommet over en liten kneik. Ikke så tung i kroppen på trening nå lenger. Men syns jeg hadde så mye mere overskudd sist jeg gikk på Ketolyse. Og vekta gikk nok fortere nedover... Blir nok vanskligere for hver gang. (Og jo eldre vi blir tror jeg også...)

Opprinnelig lagt inn av Budeia, her.

Noen som kjenner seg igjen, og har erfaringer for hvordan man best bør innlede ketolysekuen for å unngå å få såpass kraftige reaksjoner?

Selv har jeg prøvd å være "flink" å spise litt mindre og sunnere før jeg innser at jeg bare blir gående å være sulten. Så bestemmte jeg meg for å gå på Ketolyse. Mye hyggeligere. Jeg kom fort i ketose og hadde ingen abstinenser. Tror dette skyldes nedtrapping først.
For noen år siden var jeg på Fedon før jeg gikk på Ketolyse og da hadde jeg heller ingen plager. Men da fikk jeg med meg mannen min, og han går rett i gulvet og har sååå vondt i hodet og kvalm og ekkel. Og sååå sulten... Han har nok abstinenser og er ikke psykisk tilstede i mat verden.
Så lenge han spiser små måltider så blir han ikke mett...

Jeg har noen ganger prøvd meg så smått på litt slanking det siste året, men så går det en uke eller to og så skeier jeg ut.
Det viktigste er motivasjonen! Nå psyket jeg meg opp et par måneder. Satte meg et startpunkt som passet greit, uten for mye "festligheter" rett etter start, så er lettere å komme skikkelig i gang uten å lett falle ut.
Når jeg nå startet var jeg 100% motivert. Og så langt går det bra.
Har stått stille (faktisk litt opp)en uke nå, men i dag var det litt ned igjen.

Prøv igjen! Vær motivert! Trapp ned litt før start, så blir det kanskje ikke så ubehagelig. Lykke til Du kan klar det.
Og så må vi begge være flinke etterpå.... For neste gang blir det nok ennå vanskligere å gå ned.

6.1.10: 77 kg full av julekarber
Mål: 72 kg i mai
Fast-i-fisken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat