Vis enkelt innlegg
Gammel 11-03-09, 22:43   #4
jeef-micro
Seniormedlem

jeef-micro sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 46
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Barn med insulinresistens

høres ut som meg det der jeg este ut da jeg var 10 år gammel, og selv om jeg ikke har insulinressistens har jeg PCOS. PCOS er jo en hormonforstyrrelse som har med kjønnshormoner å gjøre i stor grad, og dukker opp når barnet når puberteten. Jeg leste et sted at PCOS-jenter kommer tidlig i puberteten, det bare merkes ikke alltid så godt da uteblitt mens er et av tegnene (er jo ofte når de får mensen man sier de er i puberteten)

Hadde jeg vært mor, hadde jeg sagt til legen at mange andre i slekta har insulinressistens, og blir overvektige som tenåringer, og at hun ønsker å få teste datteren nå siden datteren har lagt på seg en del siste tiden, og at moren ikke ønsker at barnet skal bli overvektig... Det må jo være en grunn til at hun legger på seg, og da kan det være greit å begynne å forebygge heller enn å behandle det senere når det har gitt helseproblem, og problemer med mobbing