Ned i vekt
Det er ikke all verdens liv i vår lille PCOSavdeling, så jeg tenkte kanskje vi kunne gjøre noe med det Noen som har lyst til å dele sine erfaringer, historier, tanker omkring temaet?
Jeg kan godt begynne...
I januar var jeg hos legen, fikk diagnose PCOS og streng beskjed om å gå ned i vekt. Jeg spurte om hva han mente om lavkarbo, men det mente han var en dårlig ide for det ville ødelegge metabolismen i kroppen min...
Denne legen var en litt spesiell mann, han forklarte det som om at jeg aldri ville bli gravid alene, men med hormonkurer var det mulig at det gikk. Siden har jeg jo lest historie etter historie om folk som har blitt gravide av seg selv, så det fins jo håp
For å få bukt med PCOSen satte han meg på Diane, helt mot min vilje da jeg fryktet det ville gå ille.. Selv om Diane i følge han ikke er lagd som en p-pille, så funker den likt, og kroppen min liker ikke p-piller..
Men han fikk vilja si. En av hans siste komentarer var: Du MÅ ned i vekt, men disse pillene kommer til å jobbe mot deg, så pass på hva du spiser... Ikke særlig motiverende..
Uansett, jeg begynte på ketolyse, fulgte denne bra, gjorde som jeg skulle.. 7 uker resulterte i 2 kg ned på det meste, ellers spratt jeg bare opp og ned 1 kg.. Det har vært tungt, særlig siden familien og min kjæres familie har vært helt imot dette. Først da jeg i går fortalte min far at jeg har gått vekk fra ketolysen påsto han at det fungerte jo.. Skjønner ikke helt det der, men jeg klarer ikke holde fokus over så lang tid når det ikke gir noe særlig resultat...
Så nå er det generell lavkarbo som gjelder. Jeg fortsetter å gjøre mitt beste, og spise disse pillene som sakte men sikkert ødelegger livet mitt. Skal tilbake til legen i Mai og få han til å gi meg noe annet, for dette funker dårlig:s
Jeg håper jeg kan klare å gå ned i vekt litt, gikk ned 20 kg siste halvdel av 2007, men 2-3 av disse har kommet på igjen.. Så nå må jeg bare gi alt litt til, selv om medisinen ødelegger
Hvem vil være neste?

|