Hva i huleste skal jeg spise?
Ok, orker ikke fortelle alt om sykdomshistorien min da den er verdens lengste og tristeste...
Men jeg kan pr. i dag spise:
Glutenfri kost
Kylling
Rødt kjøtt (ikke så mye)
Salat (minus spinat)
Drikke vann og urtete
Brun ris
Ok da.. Her er sykdomshistorien min, svært kort fortalt: Ang. maten jeg spiser, og det jeg nettopp nevnte, så er alt annet fy fy. Sukker, som jeg sliter med å holde meg unna, men vet jeg bør, drømmer jeg om hver dag. Frukt, som for de fleste er sunt og godt, bør jeg heller ikke spise. Det er et stort tap. Vel, denne LavKarbo-dietten fikk jeg av en endokronolog i 1997, da jeg ble satt på Levaxin-behandling fordi jeg veide over 130 kilo og hadde nesten alle symptomene på Hypotyreose. Blodprøvene mine viste derimot at jeg ikke hadde stoffskiftesykdom. (Jeg var frisk til jeg ble 12 år gammel, så begynte jeg å legge på meg, år for år - fikk også tachycardia, eller "rask puls/hjertebank" hver natt i lange perioder i tenårene!) Jeg tok medisinen i 10 år, følte meg bra med den. Jeg ble normalt tynn, frisk og rask, også i hodet mitt. Helt til 2007 hvor jeg begynte å bli ekstremt stressa i kroppen. I 2008 fikk jeg hjertebank hyppigere, til jeg fikk det hver natt igjen (akkurat som da jeg var 13-14 år gammel) og til slutt fikk jeg faen meg hjerteflimmer en natt også. Hjertet ble testet, men intet negativt registrert. Og i 1 år nå har jeg neddosert Levaxin.. Nå tar jeg 50 mikrogram og 75 mikrogram annenhver dag. Målet er å stoppe helt med Levaxin'en for å se hva som skjer med meg. Formen min er verre nå enn noensinne.. Jeg har ikke lagt på meg mye i dette året jeg har gått ned på Levaxindoseringen, men jeg føler meg så slapp og trøtt og jævlig at jeg ikke orker å ha et normalt liv.. Sitter for det meste på ræva.. Og trenger i denne sammenheng tips og dietten min! Fordi hver morgen aner jeg ikke hva jeg kan spise. Blir somregel Wasa Glutenfrie-knekkebrød med hvitost/kyllingpålegg på.. Som er kjedelig i lengden. Har spist 10-20 av disse daglig siden Juli da jeg begynte på glutenfri-diett. Men nå skjønner jeg at jeg trolig har Diabetes Type 2, arvet av min mor, så å stappe i seg HøyKarbo-knekkebrød er kanskje ikke det lureste.
Jeg sluttet å røyke og å drikke alkohol (og brus med kunstig sukker) i Januar 2008. GIFT kan neppe gjøre meg bedre, iallefall...
Jeg føler meg sulten & totalt lost i dietten (og i helsen min, forøvrig) - Hjelp?
Mvh.
Thomas
Sist redigert av ThomasWH : 12-03-09 kl 14:13.
|