Vis enkelt innlegg
Gammel 13-03-09, 23:56   #3
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Noen som har vært på korte eller lange interaillturer?

Åååhhh... Interrail er GØY. Har vært på interrail to ganger, begge gangene i en måned. Men det begynner å bli mange mange år siden sist. Interrail er akkurat hva du gjør det til. Du sparer mye penger på å sove på toget istedenfor å bo på hotell. Og det er jo noe eget ved å legge seg til å sove i Amsterdam og våkne i Paris dagen etter. Men jeg vil i såfåll anbefale deg at du legger noen kroner i sovekupe. Det er ikke noe moro å ramle stiv og støl av toget i Paris dersom du ikke har sovet mer enn en time i løpet av natta. Ellers var de beste (og billigste) nettene mine på interrailen da jeg klarte å snike meg inn i postvogna, sånn at jeg kunne sove på toppen av en haug med postsekker. Myyyke brevene Stille og fredelig og ingen snorkende medpassasjerer. Men jeg vet ikke om jeg hadde turt det i dag. Man er litt modigere når man er 20. Gir litt mer f*** i om man blir ferska eller ikke liksom. Dessuten er kanskje sikkerheten blitt bedre de siste ti-fjorten åra?

Ellers er jo budsjettet avhengig av om man spiser på restauranter, eller om det blir loff og tubost på toget.

Ellers:
- Pakk i SEKK
- Pakk så LITE som mulig.
- Lån Lonely Planet guidene på biblioteket, og kopier ut de sidene som omhandler de byene du skal til. Ta de med deg! (Det er visstnok ikke noe hipt å bruke lonely planet, men herregud så praktisk det er når du plutselig lurer på om det er et vaskeri i nærheten eller er desperat eter å finne et billig sted å bo FORT.)
- Ta med vinopptrekker (og kjøp vin på veien). Det er utrolig kontaktskapende
- Ikke vær redd for å skravle med de rare menneskene på toget.

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat