Tråd: Pilates
Vis enkelt innlegg
Gammel 05-04-05, 17:30   #25
Muskat
Seniormedlem

Muskat sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Uren Luren Himmelturen
Muskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastisk

Jeg bruker bøker. Jeg har et par DVD-er, men jeg blir så irritert på musikken

Bøkene er:
Kellina Stewart (2002): Pilatesmetoden; enkel og efektiv trening til hjemmebruk, Oslo, Noras Ark
Colleen Craig (2001): Pilates on the ball, Vermont, Healing Arts Press

Den første er en veldig fin gjennomgang av øvelser du kan gjøre hjemme på gulvet. Den andre er også øvelser du kan gjøre hjemme, men da trenger du en stor ball, stor nok til å sitte og rulle på. Jeg har ikke funnet en forhandler i Norge, men er er en link så du ser hvordan den ser ut: http://www.walmart.com/catalog/produ...3A4134%3A49038

Pilates er absolutt styrketrening. Jeg tar det så rolig at det er nok ikke det helt store utslaget på kondisjonen, men når jeg er godt inne i øvelsene og klarer å gjøre overgangene uten for lange pauser kjenner jeg at det "tar" på veldig mange måter, også når det gjelder kondisen. Og jeg er absolutt sliten etterpå.

Muskat

Muskat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Montignac Svar med sitat