Sv: Vg føler seg truet av lavkarbo!
Vg og mange andre slankefora er talerør for "den riktige linje", og alt annet er alternativt, nymotens eller fiksfakseri. De har utdanning og flotte titler, og har blitt indoktrinert av professorer og andre. Det er vanskelig å bryte mønsteret. De står da sikkert uten jobb, og med et kobbel av "retttroende" mot seg.
Det er grunn til å bekymre seg for hvordan utdanning og kostholdsregimet får utfolde seg. Mange av argumentene er at det "ikke går an å leve slik" som nage av oss gjør.
Matpakka er særnorsk. Ikke noe annet sted i verden spiser vi så mye brød. Og Chr. Drevon har uttalt at ingen kan peke på en spesifikk årsak til den store diabetesepidemien. Klokt sagt av en professor..
Det er lite fornuftig å gå i kamp mot de rettlærte. Desto større effekt vil det ha og spre budskapet så godt man kan. Så får fremtiden hva som er såkalt "mote-diett".
Det vises til at mennesker har spist korn i mange tusen år. Det kan sikkert være riktig. Men da spiste de uraffinert korn. Og ikke gjæret de brød heller. Og sannsynligvis spiste de de ikke korn som mat, men til mat. Og ikke hadde de Mc-donalds eller coca-cola.
En annen påstand jeg har vondt for å svelge er at urmenneseket var frykrlig aktiv. Det tviler jeg på. Løva løper når den er sulten. Fanger ei antilope, og ligger mest i ro etterpå. Ikke driver de og løper rundt for å holde seg i form heller. Nei, jeg tror urfolk er relativt bedagelige. Og ikke tror jeg de var så dumme at de ikke brukte feller til fangst heller.
Men de røyka sikkert ikke 40 om dagen heller.
Jau-jau, verden vil gå fremover, bare så synd at så mange holder igjen.

|