Sv: Vg føler seg truet av lavkarbo!
Hei 
Jeg har ikke lest alt dere har skrevet på denne tråden enda. Jeg ville bare si at jeg fortsatt er usikker på hva som er best for meg når det gjelder kosthold, for jeg har fått "grete roede"- livsstilen inn med morsmelka og har blitt lært opp til å tro at det er sunt. Jeg har gått på flere GR- kurs, og gikk alltid ned ca 1 kg i uka, så noe funket jo. La på meg igjen mellom kursene da, men da spiste jeg litt for mye godis... :/
Så det virker jo som GR funker for noen, men samtidig så har jeg fått diabetes 2 de siste årene, og det er jo pga alle karbohydratene. Jeg spiste mye pasta og nudler i studietiden da det var billig (og sunt trodde jeg), og det har nok satt sine spor og vært med på å gi meg dia 2..
Men så... langsomme karbohydrater kan jo funke for noen? Jeg tenker ikke på pasta og ris, men noe få skikkelig grove brødskiver om dagen? Jeg er virkelig rådvill, for nå har jeg godt på lavkarbo i 2 uker, ingenting brød eller annen karbo bortsett fra grønnsaker og salat, men vekta står bom still... På tickern min står det at jeg har gått ned 0,7 kg, men jeg går opp og ned 1 kg hele tiden, idag 200gr OVER startvekt!! Jeg har også begynt å gå tur annenhver dag (var helt i ro før pga muskelsmerter), så noe burde jo ha skjedd???
Begynner å lure på å gå tilbake til GR- kosthold.... delvis iallefall.....
Hm........... så vanskelig!

|