Sv: Vg føler seg truet av lavkarbo!
Opprinnelig lagt inn av Summergirl, her.
Godt å se at det ikke bare er jeg som tviler og lar meg påvirke av det som skrives.
Kan ikke noen komme fram til et entydig og klart svar snart, hadde vært himla greit for sånne vinglepettere som meg 
Hei hei alle sammen.
Slik jeg ser det så kan menneskekroppen på noen områder sammenlignes med en del millitære kjøretøyer, og da fortrinnsvis motoren. Motoren på disse kjøretøyene er konstruert på en slik måte at de skal være operative i strid, under nær sagt alle forhold. På disse bilene kan man fylle bensin, diesel, fett og oljer. Varmer man opp asfalt så kan man sikkert bruke det også. Det eneste som kreves for at disse kjøretøyene skal kunne fungere er at forbrenningen stilles inn på det aktuelle drivstoffet. Dersom man blander drivstoff vil motoren muligens fungere, men langt fra optimalt. Resultatet av slik blanding er økt slitasje og avleiringer i maskineriet.
Så til saken. Jeg er ikke noen indremedisiner og ei heller noen mekaniker. Til tross for dette er saken, slik jeg ser den, at vi mennesker kan fungere bra på flere typer brennstoff. Noe som etter hvert har blitt ganske klart, er at høyt innhold av både fett og sukker i kostholdet, ikke er spes. gunstig.
Mange folkegrupper fungerer utmerket, er rimelig friske, og blir gamle basert på et sukkerholdig kosthold med lite fett. Andre igjen er sunne og friske og lever lenge med et kosthold som domineres av fett, og hvor sukkerandelen er lav. Begge deler er fullt mulig. Så det finnes ingen fasit på dette spørsmålet. I tillegg så er det individuelle forskjeller mht. hva vi er genetisk best tilpasset. Så det er i det hele tatt et nok så komplisert spørsmål.
Mitt råd må i denne sammenhengen være: Don't mix your fuel!
Når det gjelder VG så tror jeg neppe de føler seg særlig truet av lavkarbo som fenomen. Dersom de hadde ønsket det, så kunne de jo meget vel integrert denne fremgangsmåten i tillegg til det eksisterende tilbudet. Når markedet er modent, så gjør de vel nettopp det. Trykker det til sitt bryst som om det var deres eget barn. 
Uansett, nå må jeg gå for å fylle fett på tanken. Og til de av dere som ikke allerede har prøvd Oopsie-rolls, så anbefales det på det sterkeste (søk på forumet etter oppskriften). Jeg lagde mine første i dag, og du verden så deiiiilig å ha noe skikkelig å legge pålegget på! Skikkelig fett må jeg si! 
Ha en fortryllende aften alle sammen, og se opp for bensinstasjoner med løsbart og juksebriller!

|