Sv: Redd for tallene på vekten
Opprinnelig lagt inn av Thorwald, her.
Siden ingen andre så langt har sagt det i denne tråden, så får jeg gjøre det. Begynn å veie deg hver bidige dag!!! Overvinn angsten for å tråkke på badevekten. Lag et vektutviklingsskjema, slik at du grafisk ser hvordan vekten utvikler seg over tid. Dette fra dag til dag, uke til uke, og mnd. til mnd. Dersom du går opp i vekt, til tross for at du selv mener du følger en fornuftig kostholdslinje, så må det jo være et poeng at du får en indikasjon, og kan velge å gjøre de nødvendige endringer på et så tidlig tidspunkt som mulig?
Jeg snakker nå ikke om en sykelig trang til å veie seg. Jeg snakker heller ikke om at du MÅ gjøre dette. Men faktum er at jeg, og mange med meg mener badevekten er et nyttig og godt verktøy for å få bekreftet at det man holder på med er fornuftig. At vekten svinger fra dag til dag mht. vannintak, saltinntak, forstoppelser og annet er helt naturlig. Når du bruker vekten daglig så lærer du din kropp å kjenne, og forstår bedre sammenhengene med hva du putter i deg, og hvilke verdier du får på vekten. De eneste gangene jeg ikke veier meg, er når jeg sprekker og stapper i meg masse karbohydrater. Da er jeg redd for vekten. Men det er som regel ikke uten grunn. Det er som å komme hjem til sin kjære etter å ha vært utro. Da fortjener man jo noen slag med kjevla, slik at virkeligheten formelig blir banket inn i hodet!!! 
Uansett. Gjør det du mener er best for deg. Jeg ville bare slå et slag for et utmerket hjelpemiddel for de som ønsker at vektreduksjonen skal være noe mer velfundert enn utfallet fra en runde på byens lokale bingo.
Ha en fortsatt fin kveld! 
Jeg signerer denne. Alt går mye bedre for meg etter jeg begynte å veie meg mye oftere, gjerne 5-6 ganger i uka for det er som du sier, da kan en rette opp i "feil" med en gang. Ser jo selvfølgelig utviklingen an i løpet av et par dager før jeg gjør endringer, men om man går opp og opp flere dager på rad uiten grunn så er det lett når man har friskt i minnet hva man har spist og hva som kan ha vært utslagsgivende for vektoppgangen, evnt grunn til at man står stille Så dette blir gså mitt tips til deg, vei deg oftere for å komme over skrekken

Delmål 1: 70 kg - oppnådd 25.05.2010
Delmål 2: 65 kg  Delmål 3: 60 kg
|