Tråd: Lise!!
Vis enkelt innlegg
Gammel 05-04-05, 21:46   #7
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Hvor sunt og usunt det er diskuteres. De lærdem strides.

Sukkeralkoholer er et samlebegrep (*) på kunstig søtstoff... Noen tåler det, noe tåler det ikke. Noen tåler det ene men ikke det andre. Jeg velger å bruke så lite som mulig, jeg tåler lite. Men jeg bruker lite fordi jeg anser det som usunt også.

(*) se MHMs svar ang sukkeralkoholer .... Sukkeralkoholer er ikke kunstige, men inngår allikevel i "samlebegrepet (kunstig) søtstoff som kan trekkes fra karbene".( - også fodi de har bivirkninger som også kunstig søtstoff har - de brukes også som bindemiddel for kunstig søtstoff som f.esk. Splenda). Dette for å skille de fra sukkerartene som ikke kan trekke fra ! Ikke helt nøyaktig, men.....

Sist redigert av Nille : 06-04-05 kl 14:23. Årsak: begrepsoppklaring
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat