Vis enkelt innlegg
Gammel 18-03-09, 11:26   #3
Zincite
Seniormedlem

Zincite sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Svært aktiv, men går lite ned

Jeg synes du har hatt en flott nedgang!! Gratulerer!

Blir bare litt usikker - du skriver at du er en svært aktiv jente. Er du sikker på at 1500 kalorier om dagen er nok? Uansett mener jeg det er best å gå ned sakte men sikkert. Kroppen og hodet skal følge med. Det gir mindre stress. Og stress kan hindre eller stoppe vektnedgangen for en periode, og da er det vanskelig å slutte å stresse - synes jeg

Bare et kort sitat fra en ernæringsfysiolog på lommelegen:
"En kvinne på 18-30år som har et stillesittende arbeid (som student!) men som er regelmessig fysisk aktiv på fritiden har et gjennomsnittsbehov på 2249 kalorier per døgn."

Jeg var selv veldig akitv i mange år - og spiste i lengre perioder "sunt" ut i fra hva jeg trodde jeg visste da - og trodde jeg skulle gå ned mer om jeg kuttet på inntaket. Det fungerte ikke slik for meg, i stedet slet jeg med gjentatte infeksjoner i kroppen og mye trøtthet. Bl.a.

Beveger meg lite - ikke stolt av det...
Spiser MYE. Og har gått ned til trivselsvekt med lavkarbo. Spiser mye mer enn jeg har gjort før, og det gir - slik jeg ser det - kroppen overskudd og energi nok til å finne balansen.
Anbefaler deg også å lese dette innlegget. Og artikkelen det viser til.
Og synes du skal fortsette å være aktiv, bare så jeg ikke blir misforstått der

LYKKE TIL

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat