Jeg synes du har hatt en flott nedgang!! Gratulerer! Blir bare litt usikker - du skriver at du er en svært aktiv jente. Er du sikker på at 1500 kalorier om dagen er nok? Uansett mener jeg det er best å gå ned sakte men sikkert. Kroppen og hodet skal følge med. Det gir mindre stress. Og stress kan hindre eller stoppe vektnedgangen for en periode, og da er det vanskelig å slutte å stresse - synes jeg Bare et kort sitat fra en ernæringsfysiolog på lommelegen: "En kvinne på 18-30år som har et stillesittende arbeid (som student!) men som er regelmessig fysisk aktiv på fritiden har et gjennomsnittsbehov på 2249 kalorier per døgn." Jeg var selv veldig akitv i mange år - og spiste i lengre perioder "sunt" ut i fra hva jeg trodde jeg visste da - og trodde jeg skulle gå ned mer om jeg kuttet på inntaket. Det fungerte ikke slik for meg, i stedet slet jeg med gjentatte infeksjoner i kroppen og mye trøtthet. Bl.a. Beveger meg lite - ikke stolt av det... Spiser MYE. Og har gått ned til trivselsvekt med lavkarbo. Spiser mye mer enn jeg har gjort før, og det gir - slik jeg ser det - kroppen overskudd og energi nok til å finne balansen. Anbefaler deg også å lese dette innlegget. Og artikkelen det viser til. Og synes du skal fortsette å være aktiv, bare så jeg ikke blir misforstått der LYKKE TIL