Tråd: Baconcrisp
Vis enkelt innlegg
Gammel 18-03-09, 13:38   #20
May-Linn
Juniormedlem

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Larvik
Alder: 36
May-Linn er på en erverdig vei

Sv: BaconCrisp

Tusen takk for ineressante svar. Jeg skal se mer på linkene dere har gitt meg når jeg har bedre tid. Men først vil høre med dere om denne teorien jeg kommer med nå stemmer, eller om dere mener det bare er tull. Her kommer den:

Mettet fett: Karakteristisk for det mettede fettet er at det gjør fettet fast i konsistensen. (f.eks meierismør). Noen mettede fettkilder kan være: Smør, fete melkeprodukter og kjøttvarer. Høyt inntak av dette (mettede fettet) øker kroppens produksjon av kolesterol og derav også risiko for hjere- og karsykdommer. Statens råd for ernæring og fysisk aktivitet anbefaler å kutte ned på andelen mettet fett i kosten vår. I praksis vil det si at vi bør spise mindre av produkter laget av helmelk, (kefir, fløte), smør, fete oster, hard margarin, blandingskjøtt som farse og pølse.

Dette syntes jo jeg høres ganske logisk ut, og er noe jeg kommer til å følge så lenge ingen motbeviser dette. Alle har jo selvfølgelig forskjellige meninger. Og man velger jo selv hva man vil følge. Men syntes det er så frustrerende når man lærer noe og syntes det høres riktig ut, så ikke lenge etterpå kommer det opp at det er feil, og sånn og sånn skal man gjøre. Og slik er faktisk med veldig mye innen matveien. Så har egentlig funnet ut at det beste er å gjøre det man selv syntes høres fornuftig ut, og gjøre det som passer en selv best.

May-Linn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife Dietten Svar med sitat