Vis enkelt innlegg
Gammel 19-03-09, 20:06   #9
Løvetann
Medlem

Løvetann sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Ketolysekuren-mange stopp

Fint initiativ med denne tråden, Grovsnus!

Jeg har jo for så vidt hele tiden hatt et langsomt vekttap siden jeg startet i juni 2008, men ble nokså frustrert da jeg startet med 2. ketolyserunde i slutten av januar og ingenting skjedde på fire uker! Og det til tross for at jeg aldri bryter dietten og pøste på med masse fett.

Det som viste seg å være feilen for min del, var at jeg
1) spiste for store porsjoner og
2) - hold dere fast - for mye fett!

Etter tips fra Torkil spiser jeg nå mindre porsjoner og har droppet majones, rømme og annet "ekstrafett-ved-servering". Men fortsetter selvfølgelig med å steke i smør, bruke fløte/rømme/revet fet ost o.l. i maten ved tilberedning.

Etter at jeg rettet opp de to punktene over, har jeg de tre følgende ukene gått ned ca en kilo i uken.

Jeg er veldig takknemlig for at Torkil tipset meg om at dette kunne være løsningen for jeg hadde vurdert å kutte ut melkeprodukter, som mange ser på som partystopper. Men nå kan jeg fortsatt kose meg med f.eks. pisket fløte med kakaopulver og gode oster …

Synes dog det er en tøff sak å begrense porsjonene, for munnen min er mye mer sulten enn magen.

Sist redigert av Løvetann : 19-03-09 kl 20:07. Årsak: grammatikk
Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat