Vis enkelt innlegg
Gammel 20-03-09, 15:39   #3
Summer
Klar for nytt år!

Summer sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Anbefalte lavkarbo, ble slettet!

Opprinnelig lagt inn av Addict, her.

Jeg holder til på www.libresse.no sitt forum og ei jente spurte om vi hadde noen slanketips. Jeg fortalte at jeg går på lavkarbo og at det fungerte for meg.

Moderator SLETTET innlegget mitt og kom med denne beskjeden:

"Men det er en ting jeg vil kommentere og det er dette med å slutte å spise karbohydrater. Det har ikke noe særlig for seg, vi skal ha i oss karbohydrater, men man må skille mellom raske og langsomme karbohydrater. Rent sukker er for eksempel en dårlig karbohydrat, men du kan få karbohydrater fra frukt og diverse annen mat som bare er bra for oss."

Hva i all verden? Hvorfor kunne ikke innlegget mitt stå da liksom? Anbefalte jeg å slutte å spise? Nei. Anbefalte jeg å spy opp maten? Nei. Anbefalte jeg å trene 10 timer dagen for så å kun spise en gulerot? NEI.

Du får svare henne at det hun beskriver faktisk er lavkarbo. Og at hun kanskje bør sette seg inn i hva hun snakker om før hun går så drastisk til verks.

Problemet med begrepet Lavkarbo, er jo at det er et sånt stort sekke-begrep som inneholder alt fra 160g karbohydrat om dagen, til 0 g karbohydrat om dagen. Det er et enormt spenn fra det ene ytterpunktet til det andre, og mens mange av oss mener et kosthold der man spiser mindre og langsomme karbohydrater og mer protein når vi sier lavkarbo, eller egentlig ikke tenker så mye på noen spesiell retning innenfor filosofien fordi hver enkelt må finne det som ser ut til å passe dem best, så hører folk: "farlig atkinsdiett, ingen karbohydrater, døde på sykehus" osv.

Men det er jo feil.

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat