Tråd: Lise!!
Vis enkelt innlegg
Gammel 06-04-05, 13:52   #13
MHM
Ikke flink, men god...;-)

MHM sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 50
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Sukkeralkoholer er ikke kunstige. De finnes naturlig i frukt blant annet. Eksempler er maltitol, mannitol, xylitol, laktitol, sorbitol m. fl. Bjørkesøt er et søtningsmiddel som utvinnes fra bjørk, og er i realiteten xylitol = sukkeralkohol. Spørsmålet om hvor skadelig dette er, går kun på den enkeltes toleranse i tarmen. Kunstige søtstoff som aspartam, acesulfam K, sakkarin, cyklamat og sukralose er sterkt omdiskutert. Jeg tror det er negativt å innta dette i store mengder daglig, men gjør det selv (tab extra). Men alt med måte, og det gjelder jo også naturlige stoffer. Fluesopp for eksempel, er jo meget naturlig....