Tråd: Lise!!
Vis enkelt innlegg
Gammel 06-04-05, 15:10   #15
MHM
Ikke flink, men god...;-)

MHM sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 50
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Ingen påstår noe stygt om sukkeralkoholer nei. Annet enn diabetsforbundet da, som påstår at de øker blodsukkeret like mye som sukker, men det er det rene pølsevev. Jeg mener ganske sikkert at sukkeralkoholer ikke har E-nummer, da det kategoriseres som ingrediens og ikke tilsetningsstoff.

Angående aspartam og hjernesvulst: Bakgrunnen for det store mediestyret er en hovedfagsstudie fra NTNU i Trondheim for et par år tilbake. Der dyrket studentene hjerneceller fra musefoster i en dyrkningsskål på laboratoriet (in vitro). Da studentene sprøytet en aspartamoppløsning i skålen, økte delingshastigheten seg på hjernecellene.

MEN: Det er da vitterlig en stor forenkling fra musefoster-hjernecellene som fikk sprøytet aspartam rett på seg, til at mennesker skal få hjernesvulst når vi drikker/spiser det!

At noen er intolerante eller allergiske mot aspartam tror jeg helt sikkert. Som noen er intolerante eller allergiske mot andre stoffer i mat/drikke. Aspartam består jo tross alt av to aminosyrer (fenylalanin og asparaginsyre), koblet sammen med metanol. Det sees ingen økning i metanol-konsentrasjon i blod selv ved høyt inntak av aspartam. Husk at aspartam er ekstremt søtt, og det er mikroskopiske mengder i en falske brus f.eks.

Antakelig bringer forskningen oss nærmere et svar de nærmeste årene.

Og antakelig er det mye korrupsjon og tilbakeholding av informasjon her som i all annen forskning med store økonomiske motiver (farmasøytisk, kaffe, alkohol, sigaretter, narkotika, tilsetningsstoffer, sprøytemidler m.m.)