Tråd: Starthjelp?
Vis enkelt innlegg
Gammel 22-03-09, 14:29   #2
Vibeke-67
Seniormedlem

Vibeke-67 sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 57
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Starthjelp...?

Jeg kan anbefale deg å begynne i det små. Da jeg begynte, måtte jeg sette meg inn i litt av tankegangen, bruke noen timer på å lese meg opp, også begynte jeg med å kutte ut noe, og endre livsstilen step by step.
Det finnes mange ulike retninger her inne, derfor er det vanskelig å gi deg en Ja liste og NEI liste.
Begynn å lese litt om Lindberg, ketolyse og Atkins f eks. Ketose er desverre et ord du bare bør lære deg, men ikke alle rentningen snakker om det. Fedon f eks gjør ikke det. Her spiser man mer karbohydrater og mindre fett enn på Ketolyse og Atkins.
Også kan jeg anbefale deg å lese erfaringer folk har med de ulike retningene. kanskje du skal ned masse, og kan få tips fra folk som har/skal gå ned tilsvarende og velge den retningen de har valgt.
Husk at ting tar tid, og har du det travelt, kan du kanskje begynne med å endre middagen din, og gi deg noen uker på å lære deg dette, prøve ut ulike oppskrifter osv. Også utvider du. og til slutt er det dette som er hverdagen og overhode ikke vanskelig å forstå.
Lykke til!

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat