Vis enkelt innlegg
Gammel 23-03-09, 21:09   #8
scartz
Seniormedlem

scartz sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 38
scartz er ny på veien

Sv: Hva annet er der?

Opprinnelig lagt inn av Fungirl, her.

Hvis du ikke er motivert for å slanke deg så hjelper det kanskje ikke så mye å finne en ny fillosofi, ikke for å være negativ altså, men motivasjonen må være på topp for at det skal kunne fungere, uansett hvilken vei du velger å følge.
Vi som er her inne mener jo at lavkarbo er veien å gå og kan vel kanskje ikke anbefale andre måter.
Fedon er nok det som er mest likt det vanlige norske kostholdet, men tror egentlig at dette er vanskeligere å følge enn ketolyse. Selv skal jeg over på fedon når jeg er ferdigslanket, men skal ta opptrappingen av karbs ekstremt langsomt, er når jeg ikke har det strengt at jeg heller ikke skjeier ut, så jeg har iallefall tro på ketolyse er det beste for å gå noen ned i vekt og så heller kjøre på med fedon år man skal holde vekta.

Tror nok at det er tankegangen du må jobbe med, altså å ikke hive i deg alt det som ikke er bra for deg når du føler at ikke alt går veien. Mener overhodet ikke å være negativ, men hadde jeg vært deg ville jeg kanskje prøvd å glemme slanking som slanking og heller se på det som en livsstilsendring og da er nok Fedon super for deg.
Ønsker deg masse lykke til

Jeg er veldig enig med fungirl her, rett og slett fordi jeg har erfart selv at det å bytte kosthold gjerne ikke gjør ting bedre. Det er lett å ønske seg en diett hvor man kan skeie ut litt, men litt blir ofte mye! Det er ikke mye smart å planlegge en diett kun av den grunn at man vil skeie ut.. Da er man allerede på vei til en misslykka diett. Jeg gikk på ketolyse og gjorde en god jobb. så kom den tid jeg ville unne meg litt mer karbs og gikk over til Lindberg. Det endte med at jeg unna meg det ene og det andre og kiloene raste opp igjen. For meg fungerer det bedre med "Dette kan jeg spise, men dette kan jeg IKKE spise" istedet for "kan jo ha litt av det.. og litt av det... osv"

scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat