Vis enkelt innlegg
Gammel 26-03-09, 05:53   #48
Fnutte
Medlem

Fnutte sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Akershus
Alder: 50
Fnutte er virkelig snillFnutte er virkelig snillFnutte er virkelig snillFnutte er virkelig snill

Sv: Vanskelige tider

Jeg går ut og inn av ketose av og til. Ikke noe problem med det. Eneste er at jeg får en sterkere sultfølelse når jeg er ute av ketose og må passe på å ikke overspise. Så er det bare å holde seg til lite karbo igjen og kommer lett i ketose igjen. Sjelden at jeg går opp i vekt av det, men forsinker jo vektnedgangen da. Så lenge jeg klarer å ikke overspise an det i hvertfall gå et par uker uten at jeg går opp.

Men når det er sagt så er jeg fortsatt litt restriktiv med karbo når jeg er ute av ketose. Spiser litt men ikke mye av potet, ris, brød osv.

Og i forhold til å ikke fortelle andre om at man slanker seg så ville heller ikke jeg ha skyldt på diabetes eller glutenallergi når man ikke har det. Jeg sier jeg begrenser karbohydratinnholdet fordi jeg får et ustabilt blodsukker av det som gir meg stor sultfølelse og derav vektøkning. Og kan i tillegg fortelle om alle de andre godene med kostholdet hvis noen er interessert. En liten hvit løgn kan fort bli stor dersom man f.eks sier man har diabetes og f.eks noen blir interessert i å vite mer.

Vi er da heller ikke de eneste som ønsker å spise annerledes enn alle andre. Muslimene spiser ikke svinekjøtt og vegetarianerne spiser jo ikke kjøtt i det hele tatt. Og de blir jo tatt hensyn til.

Som nevnt i et tidligere innlegg her så kan man vel stort sett alltid få bestilt en salat istedenfor eller kjøpe en i butikken i en av pausene.

LYKKE TIL !!

til alle fra Fnutte
Fnutte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat