Ketose og blodsukker
Jeg har søkt gjennom forumet uten å finne svar på dette spørsmålet. Jeg er klar over at en lavkarbo-diett normalt vil stabilisere blodsukkeret. Det tror jeg dietten har gjort for meg. Men...
Jeg mistenker jeg har for lavt blodsukker mye av dagen. Jeg kan plutselig bli svimmel, slapp, irritabel og blek - på tross av at jeg resten av tiden har greit med energi og føler meg vel. Jeg merker også at jeg kan ha det helt fint, være hverken mett eller sulten, før jeg plutselig blir skrubbsulten og desperat etter mat øyeblikkelig.
Kan dette komme av at jeg har insulinresistens? Jeg trodde det normalt ville føre til for høyt blodsukker, ikke for lavt.
Er dette en tilpasning kroppen er i ferd med å gjøre, slik at jeg bare må avvente litt? (Spist lavkarbo lenge, men gikk inn i ketose for ti dager siden)
Alle råd eller ideer mottas med takk, da jeg synes det er dumt å ha det slik et par timer etter hvert måltid. (Jeg skal kontakte lege for litt bedre oppfølging, men jobber med å få registrert meg på legekontoret her, da jeg bor i England).
|