Sv: Ketose og blodsukker
Opprinnelig lagt inn av Mona S, her.
I ketolyseboka står det at svimmelhet og hodepine ofte kan forekomme i løpet av de to første ukene på kuren, husker ikke helt hvorfor, men det var i hvert fall helt normalt og ikke farlig...
Hvis du er i ketose skal ikke blodsukkeret ditt påvirkes nevneverdig av maten du spiser, det er jo det som er poenget med dietten , at man ikke skal ha insulin i fri flyt i kroppen til enhver tid.
Det kan hende du er litt dehydrert Og jeg tror du fint kan spise litt mer i løpet av en dag, det virka litt lite.
Ja, jeg spiser nok litt lite. Samtidig er jeg jo ikke spesielt sulten, så jeg finner det vanskelig å få i meg mer. Men takk for at du påpekte det - jeg skal forsøke å finne noen småting jeg kan putte i munnen som virker litt mer overkommelig enn tre striper bacon.
Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.
Det finnes en tilstand som heter reaktiv hypoglykemi som gir de symptomene du beskriver!
Skal vi se om jeg finner en link.....
Der ja!
Er langt, da, men les det legen sier nederst!
Dette høres ut som meg, ja. Spesielt før jeg begynte på med dette kostholdet. Jeg unngikk måltider, fordi jeg ofte følte meg mer slapp og uvel etter at jeg hadde spist.
Takk for tipset! Jeg ser jo at "behandlingen" er det samme som jeg gjør for øyeblikket, så jeg får bare fortsette slik og eventuelt spise litt oftere.
Opprinnelig lagt inn av Perdita, her.
De første ukene i ketose ble jeg innimellom skikkelig slapp og svimmel, jeg tror det er ganske vanlig. Ut ifra det du skriver at du spiser syns jeg det ser ut som for lite fett. Jeg merket at jeg følte meg mye bedre det øyeblikket jeg økte litt på fettet i maten! Dropp feks. 0% yogurt, og spis heller en skikkelig fet variant (tyrkisk/gresk). På ketogen kost må man passe på å få nok fett! (jeg vet at det føles litt uvant i forhold til hvordan vi er opplært til å tenke...)
Jeg spiser ingen former for yoghurt akkurat nå, da det var på mitt gamle kosthold (med litt flere karbohydrater enn ved ketose). Jeg prøver å få i meg nok fett og synes jeg klarer det ganske greit, men tror muligens jeg kan spise fett litt bedre fordelt utover dagen.
Takk for svar 
Opprinnelig lagt inn av nalana, her.
Tror også du trenger mer fett. Ellers tror jeg det bare er fint om du ikke ligger så veldig lavt på karbene når du er så mye fysisk aktiv som du sier.
Jeg skal først forsøke å spise litt oftere, slik at jeg spiser litt både før jeg går og etterpå. Kanskje det blir lettere å forsere oppoverbakkene med en 13 kilos unge i vogn på slep om jeg nylig har spist litt fett og proteiner.
Takk for svar 
|