Vis enkelt innlegg
Gammel 28-03-09, 17:21   #14
Susanne
Medlem

Medlem siden: Feb 2009
Susanne er på en erverdig vei

Sv: Ketose og blodsukker

Hei hei
Det høres veldig ut som om du får for lavt blodsukker ja, det er akkurat sånn jeg føler det når jeg får for lavt blodsukker også. Bare pass på at du ikke lar det gå for lang tid mellom hvert måltid, og ha gjerne alltid noe med deg i vesken som kan få opp blodsukkeret litt dersom du er ute og langt fra butikk når du merker disse symtomene. En banan f.eks Blodsukkeret blir ikke farlig lavt når man ikke har diabetes, men veldig ubehagelig er det. Jeg har dia 2, men har merket dette lenge før jeg fikk dia. Etter jobb eller skole, hvis det var lenge siden jeg hadde spist, så bare måtte jeg ha en sjokolade for å klare å komme meg hjem, sånn føltes det. Jeg skalv og kaldsvetta og klarte ikke fokusere.. typisk lavt blodsukker.

Jeg har flere venner som har det på samme måte, selv om de ikke har dia. De sier de blir fysisk dårlig på slutten av arb.dagen, og skjønner ikke hvorfor. Men noen reagerer sånn når de ikke har spist på lenge, så legg heller inn et ekstra måltid
Jeg er selv litt usikker på om ketose er riktig for meg, for jeg blir dårlig når jeg ikke får litt karbo i løpet av dagen. Du kan jo prøve deg fram
Hvis du er i nærheten av et apotek når du plutselig føler deg dårlig, så kan du jo spørre om de kan måle blodsukkeret ditt? Evt kjøpe deg måler selv? Det er veldig kjekt å ha

Susanne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat