Sv: Raw food
Opprinnelig lagt inn av Elisabeth33, her.
Hei
Jeg tenkte ikke på å bli vegetarianer for resten av livet. Blir en diett til man blir så bra at man kan spise mer variert(inkl kjøtt). Det blir som mange her inne holder seg til ketose-diett. Men når man har oppnådd målet går man vel mer over til noe lignende Fedon-kosthold.
Jeg synes det er super vanskelig diett så jeg har egg, reker/scampi, smør og fisk med... Det blir ikke helt rått heller for jeg steker/koker noe. Blir litt for ekstremt for meg nå. Poenget er å bli basisk uansett. Jeg skal heller ha høyt basisk på vannet jeg drikker(ph 9-10) og så kan jeg heller "skeie" ut med litt animalske matvarer av og til...
Litt bedre har jeg blitt. Litt mer energi. Har gått på dietten i 3-4 uker nå og begynner få noen resultater... håper det holder seg sånn fremover...
Jeg har eksperimentert med basisk kosthold. Jeg ble bare slapp og forstoppet. Det finnes hittil ingen forskning som støtter teorien om at enkelte matvarer er basiske og andre syrlige. Det ser mer ut til å være pseudovidenskab ikke ulik astrologi og reiki.
Raw foods har litt for seg, men det gjelder først og fremst rått kjøtt. Rått kjøtt har mindre HCA og andre ekle greier. Store mengder frukt virker derimot ikke naturlig, og ihvertfall ikke sunt. Fruktosen gir deg insulinresistens og feit lever. Det er ikke kult.
(Skal redigere inn kilder efterpå. Svarer sånn kjapt nu.)
In the act of breathing there are two gifts of grace: taking in the air and being relieved of it. The former oppresses, the latter refreshes; life is so wonderfully mixed. Thank God when he burdens you, and thank him when he sets you free again.
|