Vis enkelt innlegg
Gammel 29-03-09, 12:46   #9
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Gikk på ketolyse, er nå gravid. Hva gjør jeg videre?

Opprinnelig lagt inn av Veggpryd, her.

Hvem er det som anbefaler at man ikke er i ketose under graviditeten? Synes det høres veldig rart ut. Bør man da spise brød eller sukker for å ikke være i ketose? Jeg forstår ikke dette, jeg.

Som sagt, kroppen bør være godt vant ketosen, men om det endrer seg noe om man går opp i antall karber aner jeg ikke. Uansett bør man tenke langsomme karbohydrater i form av grønnsaker, kanskje også mer av gode ting som nøtter, bønner, linser og litt frukt. Men jeg tror heller ikke det er farlig å være i ketose når man er gravid, så lenge man ellers har følt seg ok i ketose.
Ketogene dietter (og lavkarbo generelt) er også bra for fruktbarheten, så det henger jo litt sammen

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat