Vis enkelt innlegg
Gammel 29-03-09, 18:46   #20
Geomac
Nytt Medlem

Medlem siden: Mar 2009
Geomac er på en erverdig vei
Wink

Sv: Hjelp meg å finne gode fettkilder

Lag tapenade eller pestovarianter som kan brukes til middag, på brødskiva eller i salaten.

Pesto 1: Basilikumblader, parmesanost, hvitløk, pinjekjerner eller valnøtter og god olivenolje kjøres til en saus i blender eller med stavmikser.

Ha i mye olje så får du en fin salatdressing. litt mindre olje gjør den fastere og bedre til pålegg og middag.

Pesto variant 2: Ruccolasalat, parmesanost, hvitløk, pinjekjerner eller valnøtter og god olivenolje kjøres til en saus i blender eller med stavmikser.

Pesto variant 3: Persille eller en miks av persille/ruccola og eller basilikum, parmesanost, hvitløk, pinjekjerner eller valnøtter og god olivenolje kjøres til en saus i blender eller med stavmikser.

Tapenade: sorte oliven, hvitløk, persille og olje kjøres til en saus. tykk for pålegg eller med mere olje som dressing. Fabelaktig godt.

Tapenade og pesto kan kjøpes ferdig, men er ofte vanvittig salt. jeg lager ofte uten eller med veldig lite salt. Andre krydder kan selvsagt også tilsettes som timian, rosmarin eller feks basilikum eller oregano. Soltørket tomat gir god smak til tapenaden. Prøv deg fram! alt smaker nydelig og er fett og godt!

Geomac er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat