Vis enkelt innlegg
Gammel 30-03-09, 00:06   #40
Inanna
Juniormedlem

Inanna sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Ungarn
Alder: 40
Inanna er på en erverdig vei

Sv: Vi burde organisere oss!

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Hmm... kan du utdype dette litt? Begynnelsen på hva? Så vidt jeg vet har mennesket spist kjøtt så lenge skapningene som var våre forfedre og -mødre kunne kalles mennesker.

Mulig jeg misforstår, men mener du helt alvorlig at karbohydrater gir energi "som kunne holde dem gående i timesvis", mens energi fra fett/protein eventuelt ikke gir energi som varer like lenge?

-

det jeg mente var at siden rått kjøtt mest sannsynlig ikke var foretrukket, ble det nok mest frukt og grønt på "mennesker" før de oppfant ild, eller redskaper så de kunne drepe dyr.

energi fra gode karbohydrater holder deg gående mye lenger enn fett/protein. Men for oss overvektige blir mangelen på karbohydrater erstattet med dannelse av ketoner i leveren, dette er god energi, men likevel ikke like bra som GODE karbohydrater. feks lager leveren ketoner, men mangler et enzym som gjør det i stand til å bruke disse ketonene selv.

Et lavkarbo kosthold er veldig bra for oss som trenger det, men et balansert kosthold er nok mye bedre i lengden.

Inanna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert/Atkins Svar med sitat