Vis enkelt innlegg
Gammel 31-03-09, 10:21   #2
sirimor
Seniormedlem

sirimor sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Askim
Alder: 60
sirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurs

Sv: Kolestrol målingene like høye

Ja dette skjønner jeg blir vanskelig. Kanskje noen kan berolige deg (oss) her inne med noen gode svar. Jeg mener å ha lest at man ikke kan se på kolesterolverdiene isolert sett, at det er flere ting som spiller inn for om du ligger i faresonen for hjerte/karsykdommer. Og tror det gjelder spesielt oss som lever HFLK.
Håper andre kan komme med argumenter.

Jeg har vel litt av samme erfaring som deg (kol=5.60, ldl= 2.90, hdl= 2,20 blodtrykk 100/65), om enn ikke så høye verdier som deg, så ligger det dårlige kolesterolet høyere enn det gode. Liker ikke det.. Men mulig det ikke betyr så mye. Kan hende at enkelte av oss ligger naturlig høyt på skalaen og at dette er helt naturlig.
Mulig. Vet ikke.

Håper på flere innspill på denne tråden

sirimor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat