Sv: LCHF diett
Ja, mannen min og jeg følger begge to LCHF dietten og har gjort det i to måneder. Mannen min har gått ned 12 kilo på 7 uker.Han føler seg i kjempeform, sover som en sten hele natten og har ikke tatt en eneste smertestillende tablett på denne tiden. Han har hatt hjerteinfarkt for noen år siden, men sier han ikke har følt seg så sprek som nå på mange år.Han har en krevende jobb og er mye ute og reiser, men har ingen problemer med å holde dietten. Jeg er normalvektig, men har gått ned 2-3 kilo, er helt kvitt alle mageproblemer og det er en stor lettelse for meg. Jeg leser daglig de svenske nettsidene som nevnt over, samt siden til den svenske legen Annika Dahlqvist. Svenskene er kommet mye lengre på dette området enn det vi har!Tidligere har vi spist et kosthold med mye brød, frukt og lite fett samt trent mye, men vekta gikk oppover og formen nedover ettersom årene gikk. Jeg er sykepleier og helsesøster og har anbefalt denne kosten til mange på jobben og til venner og bekjente. Vi kommer aldri til å gå tilbake til tradisjonell kost med mye brød og frukt!
|