Aktins vs. Eat vs. Lindberg vs. Montignac vs. Sone vs. South Beach
Jeg mener at alle disse dietten virker. Hvis man skal gå ned i vekt, kan man følge hvilken som helst av disse.
Som en vedlikeholdsiett eller en livsstil, mener jeg at man kan følge ALLE dietten samtidig. Jeg mener at det er fullt mulig dersom et stort/større vekttap ikke er nødvendig. Så lenge man spiser moderat/lite karbohydrater med lav GI/GB, kan man ikke gjøre feil - og man vil ikke gå opp i vekt.
Det er ikke så mye forskjell på de ulike filosofiene, slik at jeg følger lavkarbo generelt.
Jeg spiser frokostpannekaka stort sett hver dag (men med soyaproteinpulver i stedet for cc/havregryn (a la Atkins Mock Danish), eller MHM-smoothie med 100 g bær, 3 egg osv, eller omelett av 3 egg og grønnsaker (Lindberg). Jeg spiser litt ketolysebrød noen dager - med proteinrikt og/eller fettrikt pålegg. (Ketolysedietten) Jeg spiser ofte et par fiberrik om dagen - med mager ost/makrell i tomat o.l. (Lindberg?) Jeg spiser kanskje 1 Yo'plait med nøtter til som mellommåltid. Evt. Cottage cheese 100-150 g med ulike smaker (South Beach)
Sone-smoothie med 2 Yo'plait (bringebær + skogsbær), 1/2 scoop proteinpulver, litt søtstoff/vanilje, 1 ss olje, en kopp bjørnebær (Sone).
Til middag velger jeg fritt fra Atkins', Lindberg, South Beach, Ketolyse, Sone osv.
For meg er det en drøm å kunne bruke ALLE de fantastiske oppskriftene her inne, enten de ligger under Lindberg eller Atkins eller South Beach. Drømmen er å kunne velge og vrake fritt fra alle (diett)kokebøkene mine - og jeg har mange! For jeg tror at så lenge man varierer mellom disse diettene, vil også kroppen være i balanse. Noen måltider med mye fett, noen med lite, noen med mye protein, noen med moderat - men alle med lite/moderat karbohydrater.