De siste kiloene - Chunky burning fat
De siste kiloene sitter vanligvis som limt. Jeg føler meg egentlig tynn nok nå, og kunne avblåst aksjon Chippendale Chunky. Men det er noe med det å nå målene man har satt seg da 
I det siste har jeg derfor gått litt eksperimentelt til verks og testet ut mine teorier om kroppens tilpasningsdyktighet.
Så langt ser det ut til å stemme ganske bra, og jeg har økt vektreduksjonen fra 300 gram til 1,5 kilo per uke igjen. Det er en 500% økning, noe som jeg selv synes er veldig mye, tatt i betraktning at jeg ikke har allverdens fett igjen å ta av.
Så her er teorien jeg har testet ut:
1. Minimum 1 gram protein per kilo kroppsvekt per dag for å opprettholde muskelmasse. Ingen kompromisser på det området.
2. Mindre grønnsaker. Dette er for en veldig kort periode, så jeg gir litt blaffen i vitaminer osv.
3. Øke energiinntaket med 25-50% (fett) for å øke turtallet i kroppen
4. Ekstrem lavkarbo for å takle energiøkningen (så får dere si hva dere vil, dere som mener dere må opp i KH for å redusere vekten). Med ekstremt mener jeg rundt 0-5 gram per dag.
5. Null trening de siste ukene. Jeg vil se effekten av kostholdet alene
Praktisk gjennomføring
- Minst 80% fett
- Minst 70 gram proteiner
- Pluss/minus 0-5 gram KH
- 1800-2200 kalorier (opp fra 1200-1500)
Resultat: Ned 3 kg på to uker.
Dette er ikke et kosthold å anbefale noen, men det er litt morsomt å oppleve at teori og praksis ser ut til å henge sammen. Det burde også være et lite stikk til alle Grete Roedes kaloritellere 
Eksempel på dagsmeny:
Kakediag.jpgEnergi.jpgFett.jpgProtein.jpgKarbo.jpg
Sist redigert av Chunky : 07-04-09 kl 21:57.
|