Vis enkelt innlegg
Gammel 05-04-09, 12:13   #7
Skautrollet
Medlem

Skautrollet sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østfold
Alder: 60
Skautrollet er en juvelSkautrollet er en juvelSkautrollet er en juvel

Sv: Utålmodig ...

Oppmuntring og oppstramming her!
Først vil jeg få ønske dere velkommen til forumet, her finner dere svar på det aller meste. Det å ha bestemt seg for å gjøre noe med vekten er selve grunnstenen i enhver kur/diett, og du VIL gå ned, ikke sant? Og hvorfor VIL du bli slankere? Tenk etter. Bedre helse? Flottere kropp? Et rikere liv når du kan gjøre ting du ikke kan med en stor kropp? Mye morsommere å leke med barna når du ikke setter deg fast i huska, ikke henger etter på skiturer... Setet i kinosalen kjennes trangt, du tar aldri fly fordi...jada, flyseter er små nok i utgangspunktet...
Og tenk litt framover i livet, hvordan har du det om 5 år, 10 år om du ikke tar vare på helsen din i dag? Går vekten videre opp? Får du kreft /diabetes / hjerteproblemer? Knær og hofter smerter og svikter av tyngden? Finner kjæresten din en slankere modell? Tør du ikke gå i svømmehallen lenger?
Sett deg ned og lag en pen dagbok hvor du skriver ned tanker og følelser for egen kropp og helse. Motiver deg og unn deg selv det beste,- en bedre helse og en sunnere fremtid kanskje? Livet ditt er DITT ansvar! Men vi kan støtte og hjelpe hverandre

For egen regning tenker jeg på min aller siste dag på jorden, jeg vil ikke at de som bærer kisten min skal tørke svetten og si "jammen var hun tung, skautrollet"