Vis enkelt innlegg
Gammel 05-04-09, 19:55   #23
Orkide
Seniormedlem
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 3.961
Orkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt likt

Sv: Noen nye medlemmer her?

Opprinnelig lagt inn av Nemii, her.

Føler meg veldig lite flink, spiser ikke så mye karbo, men spiser til gjengjeld alt annet hele tiden. Er utrolig fysen, selv om jeg sikkert blir mett av alt fettet, går jeg liksom hele tiden å har lyst på noe. Vet ikke om det er av gammel vane, eller om det er fordi jeg ikke får i meg alt av næringsstoffer og at kroppen min derfor går og fyser for å prøve å få i seg det den mangler.

Var sliten før jeg begynte, var delvis derfor jeg la om kostholdet, men har nok blitt enda verre.
Til frokost spiser jeg enten egg, bacon/skinke og salat (rapid, spinat, agurk, champignon) med mye olje/rømme eller egenkomponerte knekkebrød (med egg, valnøtter, olje) med godt med smør, kjøttpålegg og salat.
Har prøvd meg på soyabrød, men virker som jeg blir enda mer trøtt og sliten av soya, så prøver å holde meg unna det (derfor jeg har laget mitt eget knekkebrød uten ).

Jeg lurer på om jeg kan spise for mye proteiner (protein"forgiftning"), for lite karbo eller om jeg kan ha for mye syre i kroppen(pga. for mye syreholdig mat og for lite baseholdig (som grønsaker)), ettersom jeg merker at jeg også hyperventilerer noe (respiratorisk kompensasjon for metabolsk acidose?).
Også kjenner jeg hjertet slår når jeg ligger å skal sove, kanskje noe elektrolyttforstyrrelser (kalium?)

Var hos legen og tok noen blodprøver akkurat i overgangen til det nye kostholdet, i hovedsak for å teste stoffskiftet, noe som viste seg å være normalt. Hadde derimot noe lavt ferritin, og B12 kunne (i følge noen som har peiling) ligge mye høyere (enda det var godt innenfor referanseområdet), stapper nå i meg hemofer, B-vitaminer (alle 11 er visst viktig å få i seg), samt multivitamin, omega 3 med kalsium, sink, magnesium og c-vitaminer.

Noe andre tilskudd jeg burde tatt, eller noen forslag om hva som kan være galt? Hvilke tilskudd har du kjøpt?
Tenkte at det fortsatt kan være startfasen, men har jo gått 3 uker nå så syns det burde bli bedre snart.
Prøver også å få i meg mer grønsaker enn før.

Vekta har stått ganske stille, gått en kilo ned, en opp og en ned. Men har jo ikke så veldig mye jeg skal bli kvitt da, så kanskje derfor det går sent. Eller at jeg spiser alt for mye og alt for ofte..

Vil bare komentere det du skriver om B12 vit. Mangler du dette får du ikke det via vanlige B vit. tabletter. Det fins kunn i sprøyter.

Lykke til videre

__________________
Orkide -64

Start 16/6-13, (3/7: -1,8), (31/7: +1,7), (14/8 -1,5), (4/9. -1) (11/9: +0,4), (18/9: -1,1), (2/10: -0,7), (19/11: +0,6),
Orkide er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat