Vis enkelt innlegg
Gammel 05-04-09, 21:36   #5
energibunten
Seniormedlem

Medlem siden: Dec 2007
Alder: 53
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Lavkarbo og hard fysisk aktivitet - utmattet

banana, ja det høres ut som om du ikke har problem med å ta i litt på turene dine og da presser du kroppen til å forbrenne karbo, etterhvert en karbo du ikke har.

Men, går du på lavkarbo og ikke ketose så kan du jo bare øke på med karbs under og etter turen. Du kan ta med deg god gammeldags turmat som som rosiner, sjokolade, nøtter, kjeks. Og faktisk spise feks potetmos, ris, etc etter turen. Under og umiddelbart etter turen vil kroppen takle karbo på en helt annen måte. Men prøv deg litt frem. Det er ikke så fryktelig mye karbo som trengs. Kanskje 200g ila en meget tøff dag kan holde..

Du kan også passe på å ha samme puls i bakkene som ellers, dvs roe ned i bakkene, da holder fettforbrenningen seg høyere.

Men vær tålmodig. Kroppen kan bruke 2 mnd på å tilpasse seg kostholdsendringen og så må det jevnlig mosjon der du pusher utholdenheten til, det er ikke farlig uten karbo, så lenge du orker da.

Vet hvordan det er. Jeg har gått tom slik selv, men det er ikke som å møte veggen, bare at jeg mister de 2 øverst girene liksom og blir litt kraftløs og småsmåsvimmel.

En gang sprang jeg en 60min hard hkonkurranse i skogen uten et gram blodsukker, det var rimelig slitsomt, men sprakk jo aldri da, hehe. Helga etter hadde jeg lært å fylle opp med karbo avhengig av hva jeg trodde jeg hadde forbrukt den dagen og da var jeg jammen meg i god form igjen.

Men vi er forskjellige så test ut. Nå vet du hva det vil si å være tom for blodsukker under fysisk utfoldelse..

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat